Kurumsal Haberleşme için SIP ve PRI Arasındaki Farklar

Buradasınız

sip nedir pri nedir kurumsal haberleşme
Türkiye’de eski nesil analog hatlara alternatif olarak iki çeşit kurumsal telefon hattı çözümü bulunuyor: PRI ve SIP. İkinci seçenek tıpkı internet tabanlı diğer çözümler gibi işletmelerde giderek standartlaşmaktadır. Ancak bazı kuruluşlar hala geleneksel PRI bağlantılarını kullanıyorlar. Peki bu iki sistem arasındaki farklılıklar nedir?

Birçok yönden aynı amacı taşıyan bu iki hizmet, temelde bir telefon hattı üzerinden eş zamanlı aramalara olanak tanıyor. Ancak, nitelikleri ve özellikleri açısından büyük farklılıkları bulunduruyorlar:

SIP Nedir?
SIP (Session Initiation Protocol), devre aktarmalı telefon ağları(PSTN) için gerçek bir standart bağlantı haline gelmiştir. Bir kuruluşta, zaten mevcut olan bir data bağlantısının üstünde çalışır. SIP mesajları, VoIP aramaları ve video konferansları gibi multimedya haberleşme oturumlarını kontrol etmek için kullanılır.

Çoğu kurumun işletmede kullandığı SIP protokolü, VoIP aramalarının birden fazla akışının, eş zamanlı bir ağ aracılığıyla gönderilmesine ve sesli veri paketleri olarak alıcıya teslim edilmesine olanak sağlar.

Bir SIP bağlantı noktasının becerisi, taşıyıcı ve alıcı arasındaki mevcut bant genişliğine ve servis sağlayıcıların becerisine de bağlıdır. Birçok işletme sadece iletişim çözümlerinde SIP birleştirme kullanır. Bu onlara tümleşik iletişim bağlantısı kurmaları için olanak tanır ve iletişim kanallarına erişmek için basit ve uygun maliyetli bir yol sunar.

Çözüm sağlayıcılar tarafından SIP bağlantıları, arama yolu başına sunulmaktadır ve yalnızca bir SIP bağlantı noktası, bir uçtaki kurumun (sistemin) yapmak istediği tüm eş zamanlı aramaları işlemek için yeterli olabilmektedir (bant genişliği el verdiği sürece).

ip iletişimSIP bağlantı noktaları, doğrudan erişim (DID) numaralarıyla birlikte çalışabilir ve yerel ya da bölge dışı numaralar olarak kullanılabilir. Bir işletmenin birçok yerde ofisi bulunduğunda, tüm numaralar lokasyonun bir önemi olmadan kullanılabilir. Bir servisin veya uçtaki sistemin bozulması durumunda SIP’teki esnek alternatif yönlendirme yetenekleri sayesinde, erişim numaraları etkilenmeyen ofisler ya da bağlantı merkezleri için çağrılar yönlendirebilir.

PRI Nedir?
Bir PRI (Primary Rate Interface) sistemi tek bir fiziksel hat üzerinde çalışır. Avrupa’da ve Türkiye’de çoğunlukla kullanılan PRI çözümü olan bir E1 bağlantısında toplamda, eş zamanlı kullanılabilen 30 ses kanalı vardır (Kuzey Amerika’da kullanılan T1’de ise 23).

PRI, bitiş noktalarıyla arasında ses bağlantıları yapabilmek için bir devre anahtarlamalı model çalıştırır. Çünkü PRI fiziksel bir telefon hattıdır. Bu fiziksel altyapı maliyetli bir PRI arayüz kartı kullanılmasını gerektirir.

PRI da, SIP gibi doğrudan erişim telefon numaralarıyla çalışır. Servis sağlayıcılar, numaraların 10’lu bloklar halinde alınmasını şart koşarlar ve bu numaralar servisin sınırlandığı bölgeler için yerel olmalıdır. Bağlantılar devre başına satılmaktadır ve eş zamanlı bağlantıların her devre başına maksimum miktarı 30’dur. Bu nedenle işletmenin 30 üstündeki eş zamanlı çağrı kapasitesini karşılamak için katları şeklinde yeni hatlar kurması gerekebilmektedir.

Satın alınan ek PRI hatları, ekstra maliyet yaratan donanımların da aynı şekilde satın alınmasını gerektirir. Bu, özellikle büyük miktarda arama kapasitesine gereksinim duyan bağlantı merkezleri için maliyetli olabilir.

SIP mi, PRI mı? İşletmeniz için Doğru Olan Sistemi Seçmek
İşletmelerin büyümeye devam etmeleri ve dağınık yapılı modellerin artışı, VoIP telefon sistemlerinin esnekliğine daha çok ihtiyaç duyulmasına neden oluyor. İnternet tabanlı aramalar, şirketlere çarpıcı bir şekilde haberleşme çözümleri üzerindeki harcamaları azaltmaları ve daha iyi kullanıcı deneyimleri elde edilmesinde faydalı oluyor.

Kuruluşlar, VoIP telefonculuğunun faydalarını almak için geleneksel PRI çözümlerinden ziyade giderek SIP tabanlı iletişim teknolojilerini benimsiyor. Sizler de kurumunuzun ihtiyaçlarını ve beklentilerini tam olarak belirleyip size uygun olan seçeneği değerlendirebilirsiniz.
 
 
Bu yazıyı okuyanlar, bunlar da okudu;
Doğru Sorularla Yeni Bir Telefon Sistemi Seçimi
IP Telefon Santralı Kullanmak İçin 10 Neden
IP Santralı Hackerlardan Korumak

Yazar: Onur Erişgen

BENZER YAZILAR

Yeni yorum ekle


 Karel Teknoloji