Ana içeriğe atla
En

Koronavirus Krizinde İşinizi Nasıl Yönetebilirsiniz?

BT ve Trendler

Koronavirus ekonomi ve işyerlerine etkisi
Koronavirüs vakalarının ülkemizde de görülmeye başlamasıyla birlikte her sektördeki işverenler, son derece değişken ve daha önce görülmemiş bu durum için çok sayıda önemli ve zor kararlarla karşı karşıya kalıyor. Yeni bilgiler gelmeye devam ettikçe, kriz senaryoları değişiyor ve günlük olarak yeni kararlar alınması mecburiyeti doğabiliyor.

Böyle bir durumda, iş insanları çalışanların güvenliğini sağlamak, müşteri etkisini sınırlamak ve iş operasyonları üzerinde etkin ve etkili kontrolü sağlamakla yükümlü hale geliyor. Hükümetler koruma planlarını uygulamaya başlarken, işletmelerin de kaçınılmaz olan kriz durumunu yönetmeye yardımcı olacak bir plan yapmaları ve mevcut duruma göre bu planı güncellemeleri gerekiyor. Bu yazımızda iş insanlarına içinde bulunduğumuz krizi en iyi şekilde atlatmalarına yardımcı olmak için önerilerde bulunduk;

1) Müşterilerle açıkça iletişim kurun 
Müşterilerle dürüst iletişim kurmak, müşteriler ana gelir kaynağınız olduğundan ve ortaya çıkabilecek sorunlardan ve işletmenizin bunlarla nasıl başa çıkmayı planladığından haberdar edilmesi gerekeceğinden inanılmaz derecede önemlidir. 

2) Personeli Eğitin
İşletmede görevli tüm personel, kriz koşullarına karşı eğitilmelidir. Bu hem kriz durumunda farkındalık sağlayabilecek hem de personel devamsızlıklarına karşı verilecek çapraz eğitim ile iş akışının devamlılığını sağlayacaktır.
Ücretsiz Video Konferans önerisi
3) Ticari Yükümlülüklerinizi ve İlişkilerinizi Etkin Bir Şekilde Yönetin 
İş ortakları, zorluklar baş göstermeye başladığında veya hükümetler düzenlemelere müdahale ettikçe, büyük olasılıkla alınan kararlara itiraz edecek, onları yeniden müzakere etmeye çalışacaktır. İşletmeler bunu tahmin etmeli, farklı kriz senaryolarının nasıl hayata geçirilebileceğini anlamalıdır. 

4) Bilgi Güvenliğini Koruyun
İşletmeler, aktif çalışan veri yönetimi oluşturmalı ve şirket içi ve dış kaynaklı personel, tedarikçiler, ortaklar ve iletişim kurdukları diğer personeli bilgilendirmelidir. Ayrıca, istikrarlı ve güvenli bir operasyon sağlamak için zamanında acil müdahale planları oluşturmalıdır. Uzak ve saha personelinin görevlerini yerine getirmesini sağlamak için bilgisayar odalarının, ağların, sistemlerin, uygulamaların ve kaynakların izlenmesini sağlamak için uzaktan ve saha desteği sağlanmalıdır.

5) Tedarik Zincirlerini Gözden Geçirin
Birçok işletme denizaşırı ülkelerden gelen ürünler ile süreçlerine devam etmektedir ki bu da küreselleşmiş bir toplumda olmanın bir parçasıdır. Fakat işletmenize gelen yurtdışı kaynaklı ürünlerde yaşanabilecek tedarik sorunu ya da devlet müdahalesi sonucu oluşabilecek girdi sorununa karşın yerel olarak çalışan alternatifleri tercih etmek karşılaşılabilecek olumsuzları en aza indirebilir. Bu süre zarfında işletmenizin zararının sınırlanmasının yanı sıra, yerel tedarikçileri desteklemeyi düşünmek bir fırsat haline gelebilir.

6) Spekülasyonları İyi Analiz Edin
Kriz ortamları, spekülatif haberlerin zirve yaptığı ortamlar olabilir. İç ve dış kaynaklı birçok bilgi kirliliği ortalıkta dolaşabilir. Bu durum işletme yönetimi süreçlerinde aksaklıklara sebep olabilir. Bir haberin ya da duyurunun gerçekliği işletmenin alacağı yeni kararlar açısından önem taşır. Bu nedenle mevcut veriler iyi analiz edilerek gerçekliği sorgulanmalı ve bu süreç sonunda uygun adımlar atılmalıdır. Spekülatif bir durum sonrası alınabilecek bir karar, yönetim süreçlerinde aksaklıklara sebep olabilir.
en ucuz video konferans, ücretsiz video konferans
7) Evden veya Uzaktan Çalışma İş Modellerini Benimseyin
Koronavirüsün tüm dünyayı etkisi altına almasıyla birlikte işletmeler, tedbir amaçlı olarak çalışanlarını evden veya uzaktan çalışmaya teşvik ediyor. Bu durum, hem sağlık açısından proaktif bir önlem sağlıyor hem de çalışanların bir endişe duymadan kendi konfor alanlarından işlerine devam edebilmelerine olanak veriyor. Bu modelleri başarılı olarak uygulayabilmek için kullanabileceğiniz araç ve çözümleri araştırın. Örneğin Karel Mobil ve YT500 yazılım tabanlı telefon gibi araçlarla ofis telefonlarını bilgisayar veya akıllı telefonunuzdan kullanabilirsiniz. Toplantılarınız için de Karel Bulutta Video Konferans’ı kullanarak ekibinizle veya iş ortaklarınızla görüntülü görüşmeler yapabilirsiniz.
 
 
Bu yazıyı okuyanlar, bunları da okudu;
İşverenler İçin Evden Çalışmanın 5 Avantajı
Video Konferans Seçerken Dikkat Edilmesi Gereken 7 Önemli Konu
Evden Çalışanlar İçin Altın Kurallar

Diğer Bloglar