Tümleşik İletişimde Olmazsa Olmazlar

Buradasınız

Hep söylediğimiz gibi tümleşik iletişim işletmelerin iletişim ihtiyaçlarına, bildiğiniz tüm yöntemlerin ötesinde çözümler sunuyor. İletişimi, ihtiyaç karşılamanın ötesine taşıyor. Tümleşik iletişimi kullanan işletmelerde, haberleşme ve iş yapma yöntemleri hızlanıyor; kolaylaşıyor, değişiyor, sınırlar kalkıyor.
 
Tümleşik iletişimin(Unified Communications) faydaları o kadar açık ki tartışmamız gereken tümleşik iletişime geçmek değil; doğru tümleşik iletişim çözümünü seçerken nelere dikkat etmemiz gerektiği. Teknolojinin tüm karmaşasından sıyrılıp çok basit 6 madde altında bunları sıralamak ise mümkün:
 
Tümleşik İletişim Olmazsa Olmazlar1. Açık Mimari
Doğru tümleşik iletişim çözümü mevcut BT altyapınıza uyum sağlamalı ve iletişim yeteneklerinizi bildiğiniz iletişimin ötesine taşımalı.
Sistem desteklediği ve desteklemediği standartlar nedeniyle sizi kendisine mahkum kılmamalı. Entegre olduğu her yeni yapı ile sağladığı faydalar artmalı ve çeşitlenmeli.
 
Mevcut BT stratejinize ve donanım altyapınıza uyum sağlamalı ve satın alma kararı sonrasında gizli maliyetlerle karşılaşmanızı engellemeli. E-postalarınızdan CRM yapınıza kadar tüm yazılım stoğunuzla bütünleşebilmesi için kesinlikle yazılım tabanlı olmalı.  
 
2. Mobil Kullanıcı Desteği
Herkesin ofiste omuz omuza oturduğu ve çalıştığı günler sona erdi. Evden çalışanlar, sürekli seyahat edenler, şirket içi gezginler, BYOD (Bring Your Own Device) kullanıcılarının olduğu bir çalışma ortamında, tümleşik iletişim çözümü mutlaka her yerde her an ofisteymişçesine iletişimi sağlamalı. 
Kesintisiz iletişimin uç biriminin ne olduğundan (masa telefonu, tablet, akıllı telefon, cep telefonu, yazılım tabanlı telefon) ve uç birimi sayısından bağımsız sağlanabilmesi için her kullanıcıya sadece TEK numaradan erişilebilmeli. Kullanıcı erişime müsait olmadığında gelişmiş özelliklere sahip bir sesli posta kutusu arayanları eksiksiz ağırlayabilmeli. 
 
3. Ölçeklenebilirlik 
Tümleşik iletişim çözümü başlangıç maliyetlerini düşürebilmek için düşük kapasiteli ve ucuz donanımlarla da çalışabilmeli. İşletmenin gelecekteki ihtiyaçlarını da karşılayabilecek şekilde istenildiği an büyüyebilmeli, yeni özellikler kolaylıkla eklenebilmeli. 
 
4. Esneklik
Unutmamak gerekir ki söz konusu iletişim olduğunda tek senaryo ile tüm kullanıcıların isteklerini karşılamanız mümkün olmaz. Tümleşik iletişim çözümü her tip ve her sayıda kullanıcının farklı taleplerini karşılayabilecek yetenekte olmalı.  
Sisteminiz geleceğe yönelik tasarlanan ve endüstri standardı haline gelmiş protokollere uyumluluğu sayesinde beklenmeyen durumlarda çözüm üretebilmeli. SIP gibi endüstri standartlarına uyumlu  uygulamaları destekleyebilmeli.
 
5. Yönetilebilirlik
Kısaca bir tümleşik iletişim çözümünü yönetmek kolay olmalı. Yapı web tabanlı sistem yönetimi, tak & çalıştır cihaz yönetimi, Microsoft® Active Directory® ve LDAP entegrasyonu yeteneklerine sahip olmalı. BT yöneticisine tüm sistem özelliklerini layıkıyla yönetmesini sağlayacak son derece kolay web tarayıcı tabanlı bir yönetim arayüzü sunmalı. Uç birimler, ağ geçidi gibi cihaz ayarları kolaylıkla yapılabilmeli ve sistem kısa sürede çalışır hale gelebilmeli. 
 
6. Uygun Maliyet
Tümleşik iletişim çözümü uygun toplam maliyet sunmalı. Satın alma kararı sonrasında veya kullanım ömrü sırasında beklenmedik maliyetlere neden olmamalı.

Yazının tam halini görmek için tıklayınız.

Bu Yazıyı Okuyanlar, Bunları da Okudu:
Kurumsal İşletmeler için İletişim Sistemi Satın Almak: 8 İpucu
Sanallaştırma ve Tümleşik İletişim
Neden Tümleşik İletişim?

Yazar: Sertaç Erkan

BENZER YAZILAR

Yeni yorum ekle


 Karel Teknoloji