Bilgisayar Başında Gözleri Korumak için 4 Basit İpucu

Buradasınız

Ekrandan Gözleri Korumak
Eğer ofiste ve bütün gün bilgisayar karşısında çalışıyorsanız, belirli bir süre sonunda gözlerinizde yanma, bulanıklık ve ağrı hissediyorsunuzdur. Özellikle öğleden sonra bu belirtiler daha da artıyordur. En başta bu belirtiler biraz bulanıklık ile başlar ve baş ağrısına bile neden olabilir. Bu semptomlar göz yorgunluğu veya bilgisayar görme sendromu olarak adlandırılıyor. Modern çağın kötü bir hediyesi olan bu durum, çalışanların büyük bir çoğunluğu tarafından deneyimleniyor.

Göz yorgunluğu belirtilerini yaşamaya başlamak çok uzun zaman da almıyor. Sadece iki saat ekranın önünde kalmak belirtilerin görülmesine yetiyor. Bilgisayar başında çalışma, akıllı telefon ve tablet kullanımı, televizyonlar ve etrafımızdaki diğer ekranların fazlalığını düşündüğünüzde, bu belirtileri görmemek neredeyse imkansız hale geliyor.

Neyse ki uzmanlar bu konuda çalışmalar yapıyor ve bütün gün parlak ekranlara bakanlar için potansiyel zararları ve rahatsızlıkları en aza indirmek için önerilerde bulunuyor. İşte bu basit ipuçları ile göz yorgunluğunu önleyebilir ve sağlığınızı koruyarak daha verimli çalışabilirsiniz;

1.Yazıları büyütün
Yazıları BüyütmeSabit bir şekilde küçük yazılara bakmak, gözlerinizin şaşı bir şekilde ekrana daha yakından bakmanıza ve dolayısıyla yorgunluğa ve baş ağrısına sebep olur. Bunu engellemek ve okumanızı kolaylaştırmak için metin boyutunu büyütebilir ve renk kontrastını arttırabilirsiniz.
 
 
 
 
 
 
2. Gözlerinizi kırpın
Göz KırpmaEkranlara dalıp gittiğinizde, kuruyan gözleriniz için göz kırpmayı unutursunuz. Bunu hatırlamak zordur fakat gözlerinizi kırptığınızda gözlerinizdeki kuruluğun geçtiğini fark edeceksiniz. Göz damlaları da gözlerinizdeki kuruluğu gidermek için basit ve kullanışlı bir yöntemdir.
 
 
3. Parlaklığı ayarlayın
Ekran Işığını AyarlamaEkranın parlaması da göz yorgunluğuna ve baş ağrısına sebep olabilir. Ekranın parlaklığını ayarlayarak ve yansıma engelleyici filmlerle ekrandaki yansımayı azaltabilir, dolayısıyla ekranın rahatsız edici etkisinden kurtulabilirsiniz.
 
 
 
 
 
4. 20-20-20 kuralını uygulayın
20-20-20 KuralıBu kural, 20 dakika çalıştıktan sonra 20 metre uzaktaki bir nesneye 20 saniye boyunca bakılması prensibine dayanır. Gözlerinizin, onları yönlendiren ve odaklanmalarına yardımcı olan kasları vardır. Fakat saatler boyunca aynı mesafede duran bir ekrana baktığınızda bu kaslar işlevlerini tam olarak yerine getiremezler ve gözleri hareket ettirmede zorlanırlar.

 
 
 
Kaynak:
Business Insider
 
Bu yazıyı okuyanlar, bunları da okudu:
Şirketiniz İçin Teknoloji Ürün ve Çözümü Seçimi
CES 2015’ten İzlenimler
Kendi İşinin Patronu Olmak İsteyenlere 12 Öneri

Yazar: Suat Uzuner

BENZER YAZILAR

Yorumlar

Gün ışığına uygun olarak tasarlanmış monitörlerimizin renk sıcaklığı, yapay ışık altında fazla soğuk kalmaktadır ve özellikle akşam saatlerinde ve karanlıkta çalışan insanlarda uyku düzeninin bozulmasıyla sonuçlanan hormonal etkilere yol açar. Bunu önlemek için bilgisayarda flux, Android cihazlarda Twilight isimli uygulamayı kullanabilirsiniz.

Yeni yorum ekle

Image CAPTCHA
Güvenlik amacıyla kontrol edilecektir

 Karel Teknoloji