Kalite ve Çevre

Buradasınız

Günümüzün sürekli değişen ve gelişen dünyasında kalite ve çevreyi yaratmak, korumak, geliştirmek ve müşteri isteklerini ekonomik bir şekilde karşılamak üreticilerin vazgeçilmez sorumluluğu haline gelmiştir. Karel, müşteri beklentilerini karşılamak amacıyla yaratılan ürün ve/veya hizmetin kalitesini geliştirmeyi, doğru zamanda, hatasız, eksiksiz olarak ulaştırmayı ve koşulsuz müşteri memnuniyetini sağlamayı amaçlamıştır. Karel tüm süreçlerini de Kalite Bölümlerinin koordinasyonları ile bu misyonla yürütmektedir.
 
Kalite Bölümü; Sistem Süreç İyileştirme, Ürün Kalitesi ve Tedarik Kalite Güvence alt bölümlerinden oluşmaktadır ve ISO-9001 ve ISO 14001 Kalite ve Çevre Yönetim Sistemi'nin uygulanması, süreç yönetimi ve sürekli iyileştirme, düzeltici ve önleyici faaliyetlerin takibi, ürünlerin kalite kontrolü, kalibrasyon, satın alınan ürünlerin doğrulanması, tedarikçilerin performanslarının izlenmesi görevlerini yürütmektedir.
 
Karel bünyesinde tasarım, üretim, satış ve satış sonrası hizmetleri de kapsamak üzere tüm süreçler tanımlanmıştır ve Oracle tabanlı ERP sistemi ile sürekli hedefler gözetilerek izlenmektedir Malzeme girişinden sevkiyata kadar tüm aşamalarda, ürünler uygun ve kalibreli ekipmanlarla, eğitimli personel tarafından ilgili standart ve teknik şartnamelere göre kontrol ve test edilmektedir.
 
Kalite Politikası;
Müşteri istekleri ve sektördeki gelişmeler göz önüne alınarak, etkinliği sürekli olarak takip edilen ve iyileştirilen bir kalite yönetim sistemi kullanılarak doğru zamanda,

  • Karel’i bugüne getiren düşük maliyetli, kaliteli ürün felsefesini kaybetmeden, en iyi ekipman ve mühendislik gücü ile her aşamasında istekleri ve standartları karşıladığı doğrulanan bir süreç sonunda tasarlanmış, maksimum müşteri tatminini amaçlayarak üretilmiş veya uluslararası kalite standartlarını sağladığı belgelenerek yurtiçi ya da dışından temin edilmiş ürünler sunmayı,
  • Bu ürünlere aynı standartlarda servis vermeyi,
  • Müşterilerden gelen geri beslemeleri değerlendirerek sürekli bu ürünleri geliştirmeyi,
  • Bunların satışını ve bakımını yapan yetkili satıcılarımızı daha iyi hizmet vermeleri için eğitmeyi ve desteklemeyi,
  • Etkin ve verimli bir kalite yönetim sistemini ve proseslerini idame ettirmeyi ve sürekli geliştirmeyi taahhüt ederiz.

Çevre Politikası;
Karel çalışanları olarak, haberleşme ve elektronik üretim sektöründeki liderliğimizi, tüm ulusal ve uluslararası yasal mevzuatlar ve yönetmeliklere bağlı kalarak, çevre ve doğal kaynakların korunması faaliyetlerine de taşımak, sürdürmek ve sürdürülebilir bir çevreye katkıda bulunmak ana hedefimizdir.
Oluşturduğumuz Çevre Yönetim Sistemimizle;

  • Doğal kaynak tüketimini en aza indirmek ve çevre kirlenmesini önlemek için sürekli iyileşme çerçevesinde hedefler belirleyerek çalışmalar yapmayı,
  • Gelecek nesillere daha temiz bir dünya bırakmayı,
  • Çevresel yasal mevzuat ve diğer ilgili şartları minimum gereklilikler olarak kabul etmeyi,
  • Karel ailesinin her bir ferdinin ve toplumun çevre ve doğal kaynak korunması konusundaki bilincini arttırmayı taahhüt ederiz.

Çevre Yönetim Sistemimiz;
Etkilendiği iç ve dış etkenleri de dikkate alarak; çevre yönetim sistemi standardı, yasal ve diğer şartların aşağıdaki kapsamda uygulanmasını ve sürekli iyileştirilmesini, çevresel amaç ve hedeflere ulaşılmasını ve çevre performansımızın arttırılmasını amaçlar.

Kapsamımız;
Telekomünikasyon, veri ve ağ ekipmanlarının dayanıklı tüketim malları için elektronik baskılı devre takımları ve modüllerinin, askeri ve sivil uygulamalar için elektronik baskılı devre takımları ve modüllerinin tasarımı, üretimi, bakım ve onarımı; telekomünikasyon ekipmanı, veri ve ağ ekipmanları ve diğer ofis makinalarının satışı, dağıtımı, bakımı ve onarımı; anahtar teslimi telekomünikasyon altyapı projelerinin yönetimi ve organizasyonu; elektronik güvenlik sistemleri ekipmanlarının satışı, dağıtımı, bakımı ve onarımı; anahtar teslimi elektronik güvenlik sistemleri ve bunların altyapı projelerinin yönetimi, organizasyonu ve uygulamaları, dış ticaret uygulama ve gümrükleme faaliyetlerinin yönetilmesi ve idari organizasyonun sağlanmasıdır.
 
Kalite Faaliyetleri Kilometretaşları;

  • 1998 ISO 9001 Belgelendirmesi
  • 2003 Oracle Tabanlı ERP Geçişi ile Veri Analizleri
  • IPC J-STD-001 Eğitimlerinin Karel Bünyesinde Verilmeye Başlanması
  • 2007 Arge Süreçlerinin CMMI Level 3 Uyumluluğu ve Sertifikasyonu
  • 2008 Yalın 6 Sigma Felsefesinin Uygulanmaya Başlaması ve 8 Başarılı İlk Faz Projesi
  • 2010 Süreçlerin İstatistiksel Proses Kontrol Yöntemi ile Anlık Olarak İzlenmesini Sağlayan Altyapı Kurulumu
  • 2012 4 temel IPC Eğitimini de Verebilecek Şekilde IPC Eğitim Laboratuvarının Kurulması ve Yıllık 700 Personel Eğitimi Kapasitesine Ulaşılması
  • 2015 ISO 14001 Belgelendirmesi

Kalite Yetenekleri

  • Tasarımdan Üretime kadar yürütülen tüm süreçlerin, hammadde ve ürünlerin kendilerini kapsayacak şekilde girdi ve çıktılarının Yazılım Donanım ve Mekanik doğrulama ve geçerli kılma testleri ve kontrolü
  • ISO 9001, 14001 ve IPC gibi temel gereksinimler doğrultusunda iç ve dış tetkik faaliyetleri
  • Yanmazlık, İklimlendirme, Sızdırmazlık, Titreşim, Düşürme gibi koşullandırma ve ömür testlerinin MIL standartları dahil tüm müşteri gereksinimlerini sağlayacak şekilde yürütülmesi
  • Yalın 6 Sigma projelerinin 1 Uzman Kara Kuşak, 35 Yeşil Kuşak ve 20 Sarı Kuşak ile yürütülmesi
  • Arge süreçlerinin CMMI gereksinimlerine göre, sadece Yazılım değil, Donanım ve Mekanik süreçleri de içine alacak şekilde tasarımı, yürütülmesi ve kontrol edilmesi
  • Elektronik ölçüm cihazı ve ekipmanlarının Karel bünyesinde doğrulanmasının gerçekleştirilmesi

Karel bünyesinde temel gereksinimler için aşağıdaki standartlar temel alınmaktadır. Bunun yanında müşteri, hammadde ve ürün gereksinimlerine göre ek standartlar kullanılmaktadır.
 
IPC-A-610 Elektronik Üretimlerin Kabul Edilebilirliği
 
IPC J-STD-001 Lehimlenmiş Elektrik ve Elektronik Ürünlere Ait Gereklilikler
 
IPC WHMA-A-620 Kablaj Takımları Kabul Gereklilikleri
 
IPC 7711/7721 Yeniden İşlem, Onarım ve Modifikasyon Gereklilikleri
 
IPC/JEDEC J-STD-020 Hermetik Olmayan Katı Hal Yüzey Monte Cihazlara Ait Nem Hassasiyet Klasifikasyonu
 
IPC/JEDEC J-STD-033 Neme Duyarlı Yüzey Monte Cihazların Kullanımı, Paketlenmesi ve Sevk Edilmesi
 
ETSI-ETS 300 019-2-1 Telekomünikasyon Cihazları İçin Çevre Şartları ve Çevre Testleri Bölüm 2-1 : Çevre Testlerinin Özellikleri, Depolama
 
ETSI-ETS 300 019-2-2 Telekomünikasyon Cihazları İçin Çevre Şartları ve Çevre Testleri Bölüm 2-2 : Çevre Testlerinin Özellikleri, Taşıma
 
ETSI-ETS 300 019-2-3 Telekomünikasyon Cihazları İçin Çevre Şartları ve Çevre Testleri Bölüm 2-3 : Çevre Testlerinin Özellikleri, Yerinde Kullanım
 
Karel, 1998 yılından beri ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi’ne, 2015 yılında beri ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Belgesine ve 2016 yılından beri ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi belgesine sahiptir. 2018 yılı içinde IATF 16949 Otomotiv Kalite Yönetim Sistemi ve AS 9100 Havacılık, Uzay ve Savunma Kalite Yönetim Sistemi belgelendirmeleri hedeflenmektedir.