Ana içeriğe atla
En

4, 6, 8, 10 ve 32 Hatlı Santral Nedir? Farkları Nelerdir?

Telefon ve Santral Sistemleri

Günümüzde etkileşimin artması sonucu insanlar arasındaki iletişimi de arttırmaktadır. İnsanlar arasında iletişimin büyük bir kısmında pay sahibi olan telefon sistemleridir. Hayatımızda pek çok alanda kullanılan telefonlar, iletişimin artması sonucu özellikle iş yaşamının vazgeçilmez unsuru durumundadır.

İşletmelerde iletişimin sağlanmasında kullanılan telefonlar, işletmeler için büyük bir maliyet oluşturmaktadır. Bu maliyeti düşürmek için çeşitli çözümler üretilebildiği gibi en çok kullanılan yöntem telefon santrallarıdır. Telefon santralları, dış aramaların yapılmasında kolaylık sağladığı gibi işletme içi iletişimin ücretsiz gerçekleştirilebilmesi yönünden maliyeti düşürmektedir. Bu sebepten dolayı telefon santralları işletmelerde tercih sebebi olmaktadır.

 

Karel Bulut Santral sayesinde yatırım maliyeti olmadan, abonelik sistemi ve uygun görüşme maliyetleri ile yeni nesil bir iletişim sistemi kullanabilirsiniz.

İncelemek için tıklayınız >>

İşletme tipine göre (küçük, orta, büyük) farklı kapasite ve modellere sahip santrallar ihtiyaca göre en iyi çözümü sunmaktadır. Santrallarda iç ve dış hat aramalar için kullanılacak hat sayısına göre bir sınıflandırma yapılmaktadır. Genel olarak kullanıcı ihtiyacına göre 4’lü santral, 6‘lı santral, 8’li santral, 10’lu santrallar ve 32 hatlı santrallar kullanılmaktadır. Santral seçiminde dikkat edilmesi gereken nokta işletmenizdeki telefon trafiğinin yoğunluğu olmalıdır.

Örneğin; küçük bir işletmeye sahipseniz 4 çıkışlı santral ya da 6 çıkışlı santral başlangıçta işinizi görecektir. İşletmenizdeki kullanıcılar, santralda bulunan 4 dış hat üzerinden işletme dışı görüşmelerini yapabilecek ve bunun yanında 12 iç hat özelliği sayesinde işletme içi çağrı iletişimini gerçekleştirebileceklerdir. Eğer büyük bir işletmeye sahipseniz telefon trafiği yoğun olacağından yüksek kapasitedeki bir santralı tercih etmek daha mantıklı olacaktır.

Bu santrallar arasındaki farkı oluşturan temel neden, iç ve dış hat sayısının farklı olmasından kaynaklanmaktadır.  Genel olarak aynı tipteki santralların özellikleri benzer olmakla birlikte işletmenin büyüklük ve çağrı trafiğine göre santrallar çeşitlenebilmektedir. İşletmenin ileriki zamanlarda ihtiyaç duyabileceği göz önünde bulundurularak santral seçimi yapmak önem taşımaktadır.

Telefon ve Santral Sistemleri ile ilgili daha fazla bilgi için tıklayınız >>

<< Bilgi Bankası

Açık

Diğer Bilgiler