İletişim Sistemleri: Okumadan Sakın Satın Alma

Buradasınız

Şirketiniz için iletişim sistemleri
İletişim sisteminin değiştirilmesi ya da güncellenmesi her işletme için önemli bir yatırım. Bu önemli yatırım kararını alırken göz önünde tutmanız gereken pek çok etken var.

İşletmenizin ihtiyaçlarına uygun, doğru sistem özelliklerinin geleneksel, IP (Network Temelli) ve/veya Tümleşik İletişim tarafından mı karşılandığını tespit etmek gibi karar sürecinde atılması gereken pek çok önemli ve akılcı adım; satın alacağınız sistemden uzun yıllar ihtiyaçlarınıza uygun şekilde hizmet almanızı sağlayacaktır.

Bu kısa yazıda satın alma sürecine adım atmadan mutlaka yapmanız ve dikkat etmeniz gerekenleri kısaca özetlemeye çalıştık. Bu 2 kısa listenin size satın alım sürecinde zaman ve kullanım süresince kısa-uzun vadede oldukça para kazandıracağını düşünüyoruz.

Karel IP Görüntülü TelefonBunları Yapın:

  • Eğer kullandığınız mevcut bir sistem varsa geçmişini değerlendirin. Memnun olmadığınız şeylerin ne olduğunu ve sizi neyin memnun ettiğini / edebileceğini kısaca özetleyin.
  • Sorular sorun. Kendinize, etrafınızdakilere ve Google’a soracağınız sorular güncel teknoloji ve yetenekler konusunda sizi bilgilendirecek, bilinçli bir karar almanıza destek olacaktır.
  • Bir öncelik listesi oluşturun “nelere gerçekten ihtiyacım var ve hangi opsiyonlar beni ayrıca memnun eder”.
  • Tümleşik İletişim, IP ve klasik santral çözümlerinin genel güçlü ve zayıf yönlerini öğrenmeye çalışın. Özellikler listenizi karşılayacak bir donanım veya yazılım çözümü mutlaka vardır. Nasıl çalıştığına değil neyi yaptığına odaklanın.
  • Temas kurduğunuz tedarikçilerin referanslarını mutlaka isteyin ve mümkünse bunlardan birkaçını mutlaka arayın.

Şirket TeknolojiBunlara Dikkat Edin:

  • Sadece sistem maliyetini değil, uç birim, destek, genişletme, bakım maliyetlerini inceleyin. Bazı ürünler satın alırken ucuz ama kullanırken çok pahalı olabilirler.
  • Teknolojiyi anlamamaktan utanmayın, iletişim teknolojilerini anlamak zaman zaman zor olabiliyor, bazen biz bile zorlanabiliyoruz J . Web sitemizde bu konuda size yardımı olacak pek çok makale ve blog bulabilirsiniz
  • Bulut çözümlerine dikkat edin. Bu çözümler düşündüğünüzden daha güvenil ve uygun maliyetli olabilirler.
  • Sakın ihtiyacınızın altında bir ürünü satın alma hatası yapmayın. Bu sadece ilerde daha yüksek ek satın alma maliyetlerine yol açmaz, verimlilik kayıplarına da neden olabilir.
  • Kullanacağınız uç birimlerinin estetik olduğu kadar ergonomik ve kolay kullanılır olmasına dikkat edin.  Unutmayın onlarla uzun yıllar bir arada olacaksınız.
  • Entegrasyon ihtiyaçlarından korkmayın. Entegrasyonlar 1+1=3 demek olabilir. Bu adımı atlamak veya önemsememek üretkenliği düşürebilir veya çalışan/müşteri memnuniyeti konusunda sorunlar yaratabilir. Örnek olarak CRM entegrasyonu olmadan bir çağrı merkezi ne işe yarar.
  • Sakın yeni bir sistem satın alma kararı almak için mevcut sisteminizin çalışamaz hale gelmesini beklemeyin. İletişim sistemi satın alma bir süreçtir ve bu süreç çok kısa olduğunda hata yapma riski çok fazla olabilir.

Bu yazıyı okuyanlar bunları da okudu:
Kurumsal İşletmeler için İletişim Sistemi Satın Almak: 8 İpucu
BYOD Nedir? BT Yöneticileri Neler Bilmeli?
Başarılı BT Kariyeri İçin Geliştirilmesi Gereken Sosyal Beceriler

Yazar: Sertaç Erkan

BENZER YAZILAR