Ana içeriğe atla
En

Sağlık Sektöründe Mobilitenin Yükselişi

İletişim Sistemleri

sağlık sektöründe mobilite ve karel mobil kullanan doktor
Eğer son zamanlarda bir doktor randevunuz olduysa veya hastanede bir hasta olarak kaldıysanız veya bir arkadaşınızı ziyaret ettiyseniz eminim tıbbi teknolojinin değiştiğini fark etmişsinizdir.

Teknoloji; hasta bakımını, çalışan süreçlerini ve ofis üretkenliğini yönetmede öncelikli bir bileşen haline geldi. Hasta dosyalarının yazılı notlardan oluştuğu, doktorların not almak için ses kaydı yaptığı ve çalışanların arama yapabilmek için telefon aradığı günler geride kaldı. Artık her şey dijital ve her şey taşınabilir. 

Giyilebilir Teknoloji ve Mobilite
Giyilebilir teknoloji ürünleri, mobil sağlık kavramının büyüyen trendini şekillendirmeye yardımcı oluyor. Bu durum, akıllı saatlerin ve bantların popülerliğinde görülebilir. Örneğin tüketicilere kalp atışı, yakılan kaloriler, uyku ritimleri ve çok daha fazla kişisel sağlık bilgisini sağlayan Apple Watch ve FitBit gibi. 

Sağlık sektöründe çalışanlar için mobilite, ayrıca tıbbi uzmanlık alanının değişmesidir. Dijital hasta kayıt sistemlerinin yükselişi, doktorların ve hemşirelerin yüzde 66’sından fazlasının hasta tanım ve belgelemesi için dizüstü bilgisayarları kullanmasına olanak sağladı. Mobil uygulamalar, medikal ofislere ve hastanelere yardımcı oluyor, çalışanların ilaç bilgisini eczanelere göndermesini sağlıyor, sigorta taleplerini iletiyor ve hatta hastanın kalp pilinden gerçek zamanlı bilgi alıyor. Bu mobil süreçler ve gelişmeler, endüstrinin Health Insights’a göre değeri 5.6 milyar dolar olan Klinik Mobilite olarak tanımladığı hareketin birer parçası.

Hareketlilikte gerçekleşen bütün bu önemli gelişmeler ve büyük ilerlemelerin temeli iletişime dayanıyor. İletişim, sağlık sektörünün en önemli yönü ve aslında yaşamlar tehlikede olduğunda ortaya çıkan önemli bir fark. Mobilite, doktorlar ve hemşireler talep üzerine yardım organize ettiği ve yardım çağırmak için iletişim araçlarına ihtiyaç duyduğundan dolayı hayati önem taşıyor. Hasta bakımında her saniye önemlidir. Özellikle acil durumlarda veya masa telefonu ile arama yapılmak istendiğinde, harcanan zamanın oldukça kısa olması gerekir. Karel, sağlık sektörü çalışanlarının herhangi bir yerde herhangi bir zaman başarılı bir şekilde iletişim kurmak için ihtiyaç duydukları sistem ve mobil uygulamaları sağlar. 

Herhangi Bir Yerden Kritik Görev İletişimlerini Sağlamak 
iOS ve Android tabanlı telefonlarda kullanılabilen Karel Mobil gibi uygulamalar, doktorları ve hemşireleri birbiriyle iletişime geçirdiği gibi aynı zamanda konum gözetmeksizin önemli çalışanları ve hastaları da birbiriyle iletişime geçirir. Birçok tıbbi profesyonel, geleneksel bir ofis veya hastanenin dışında çalışır ve birçoğunun hafta boyunca farklı ofis konumları vardır. Mobil iletişim tarafından sağlanan esneklik; seyahat eden sağlık çalışanları için, ofislerinden hastaneye giden cerrahlar için, mesai sonrası doktorları aramak için ve birkaç ofis arasında seyahat edip duran doktorlar için çok önemlidir. Karel Mobil bunları sağlıyor ve daha fazla donanıma ihtiyaç duymadan diğer medikal profesyonellerle iletişime geçme imkanı sunuyor. 

Mesai Sonrası Bağlantı ve Gizlilik 
Hepimizin bildiği gibi, bir doktorun çalışması ofisten ayrıldığında bitmiyor. Günümüzde birçok ofis; nöbetçi doktora mesai sonrası aramaları yönlendirebilecek bir cevaplama servisini kullanıyor. Doktorlar için ofis saatleri dışında hastalarla iletişim kurabilmek önemli ama aynı zamanda rahatsız edilmekten ve manasız aramalardan kaçınmak için özel numarasını saklaması da önemlidir. Karel Mobil sayesinde doktorlar, mesai saatleri dışında diledikleri zaman aralıklarında dahili numaraları ile aranmaya uygun olabilirler. Ayrıca, mesai sonrası telefon aramaları hastanın hesabına fatura edilebilir, yani arama kayıtlarını tutmak muhasebe yönetimi için çok önemlidir. 
 
Karel Mobil uygulamasını indirmek için:
Karel Mobile - İTunes
Karel Mobile - Google Play

Bu yazıyı okuyanlar, bunları da okudu;
Çok Şubeli Şirketlerde İletişim Çözümleri
Hareketli Çalış, Başarılı Ol
İşverenler İçin Evden Çalışan Almanın 5 Avantajı

Diğer Bloglar