Ana içeriğe atla
En

IDEF

Türkiye’de doğan ve büyüyen Karel, yaklaşık 40 yıllık teknoloji birikimi ve çevik mühendislik gücüyle savunma sanayiindeki dönüşüm yolculuğunu IDEF 2025’te bir adım öteye taşıyor. Karel, fuar kapsamında ilk kez tanıtacağı 5G Özel Mobil Ağ,  Araç İçi İletişim Ağ Geçidi ve yeni nesil  Operasyonel Taktik Başlık Takımı (MOBAT) ile savunma iletişimini geleceğe taşıyacak çözümler sunuyor.

Günümüzde savunma üstünlüğü; tonaj, mühimmat ya da nicelikle değil, dijital kabiliyetler, yapay zekâ destekli karar alma sistemleri ve merkezi ağ mimarileriyle yeniden tanımlanıyor. Karel Savunma Teknolojileri de bu dönüşümle şekillenen yeni savunma yapılanmasına, geliştirdiği yenilikçi ve ileri teknolojili entegre sistem çözümleriyle katkı sunmaya hazırlanıyor. Yerli yazılım ve donanım geliştirme yetkinliği ve elektronik kart üretim kapasitesiyle Karel, kara, hava ve deniz platformlarına yönelik kesintisiz, güvenli haberleşmeyi temel alan iletişim çözümleri sunarak savunma teknolojileri ekosisteminin önemli bir parçası konumunda yer alıyor.  

Yeni Nesil Entegre Çözümler İlk Kez Tanıtılacak
Karel, 22-27 Temmuz 2025 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilecek IDEF 2025 Uluslararası Savunma Sanayii Fuarı’nda, askeri haberleşmede yeni bir dönemin kapılarını aralayacak. Şirket, 5G Özel Mobil Ağ, askeri kara araçlarında kullanılmak üzere tasarlanan Araç İçi İletişim Ağ Geçidi ve yeni nesil Operasyonel Taktik Başlık Takımı (MOBAT) gibi yenilikçi sistemlerini ilk kez tanıtacak. 
Fuarda ayrıca, savunma sanayiinin önemli bileşenlerinden biri olmaya hazırlanan Karel’in iştiraklerinden Karel İleri Teknolojiler de yer alacak. Yüksek performanslı ve sürdürülebilir yerli çözümler geliştiren şirket, Türkiye’nin ve dost ülkelerin hareket sahasında elektronik harp ve elektromanyetik üstünlük sağlamasına katkı sunmayı hedefliyor. 

Entegre Sistemlerle Güçlenen Savunma Vizyonu 
Askeri sahra santrallerinden haberleşme ağ geçitlerine, anahtarlama sistemlerinden, gemi santral, alarm ve anons çözümlerine, iç konuşma sistemlerinden aviyonik uygulamalara kadar uzanan geniş bir yelpazede çözüm sunan Karel, bugün tüm bu bileşenleri entegre bir savunma iletişim altyapısıyla bir araya getirecek çözümler de sunuyor.  

Kara araçları için Türkiye’deki tek yerli iletişim çözüm sağlayıcısı konumunda olan Karel, aynı zamanda yedek uçuş gösterge sistemleri ile ülkemizin ulusal odak projeleri niteliğindeki Milli Muharip Uçak, ATAK-II Helikopteri ve Hürkuş projelerinde, farklı ölçeklerdeki deniz platformlarına yönelik ise başta Milgem ve TCG Anadolu gibi projelerde kritik rol üstleniyor. 

IDEF 2025: Geleceğin İş Birliklerine Kapı Açıyor
Savunma sanayiinin en önemli etkinliklerinden biri olan IDEF, 1993 yılından bu yana iki yılda bir düzenleniyor. Bu yıl ilk kez dört farklı yerleşkede birden gerçekleşecek olan IDEF, 800’ün üzerinde yabancı delegeyi ağırlayacak. Dünyanın dört bir yanından gelecek olan bu heyetler arasında, Türk savunma sanayiine ilgi duyan ve potansiyel iş ortaklıkları geliştirmek isteyen çok sayıda ülke temsilcisi bulunuyor.  Bu yönüyle IDEF 2025, teknoloji üreticileri için aynı zamanda yeni iş birliklerine kapı aralaması açısından önemli bir platform olarak değerlendiriliyor. 



 

Karel IPX

DİJİTAL DÖNÜŞÜM YOLCULUĞUNDA KOBİ’LERİN YENİ ÇÖZÜM ORTAĞI: KAREL CRM

Türkiye'nin önde gelen teknoloji şirketlerinden Karel, küçük ve orta ölçekli işletmelerin dijitalleşme sürecine yönelik kapsamlı çözümlerine bir yenisini daha ekledi. Sağlık, eğitim ve turizm gibi farklı sektörlerin yanı sıra tedarik ve satış odaklı şirketlerin de müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) süreçlerine çözüm amaçlı geliştirilen Karel CRM, kullanıma sunuldu. 

Karel CRM, KOBİ’lerin dijital dönüşüm yolculuğunda ihtiyaç duyduğu bulut tabanlı, modüler ve entegre yapısı ile öne çıkıyor. İşletmelerin satış, pazarlama, finans ve operasyon süreçlerini tek bir platform üzerinden yönetmesini sağlayan Karel CRM, bulut santral ve sosyal medya entegrasyonlarıyla da işletmelerin, müşteri ilişkileri yönetimindeki en güvenilir çözüm ortağı olmaya aday. 

Sade ve Kullanıcı Dostu Arayüz

Farklı sektörlerdeki işletmelerin gündelik ihtiyaçlarına göre tasarlanan ve operasyonel verimliliği artıran önemli avantajlar sunan Karel CRM, sade ve kullanıcı dostu arayüzü ile fark yaratarak işletmelerin müşteri yolculuğunu adım adım takip edebilmelerini sağlıyor. İşletmelerin ilk iletişimden satış kapanışına, tekliften ödeme takibine kadar her aşamayı tek bir platform üzerinden kolayca yönetebilmelerini sağlayan Karel CRM, satış odaklı hazırlanan takvim ve etkinlikler modülü, toplantı planlama, hatırlatıcılar kurma, görev takibi ve ekip içi koordinasyonu kolaylaştırıyor. 

Karel Connect Bulut Santral Ve Sosyal Medya İle Güçlü Entegrasyon

Platformun öne çıkan bir diğer özelliği de Karel Connect Bulut Santral ile tam entegre olması. Bu sayede işletmeler çağrı merkezlerini yönetebiliyor, satış ekipleri için müşteri aramaları yapabiliyor ve ses kayıtlarını saklayabiliyor. Karel CRM ayrıca, sosyal medya platformlarıyla entegre olarak işletmelerin müşteri etkileşimlerini tek bir noktada toplamasına imkan veriyor. Böylece Whatsapp, Facebook, Instagram gibi Meta kanalları ile Google formlarından gelen aday mesajları ve talepleri doğrudan platform üzerinden takip edilebiliyor. Böylece işletmeler, dijital reklamlar aracılığıyla elde ettikleri adayları yönetirken, satış süreçlerini de hızlandırıyor.

Her İşletmeye Uyumlu, Esnek CRM Çözümü 

Karel CRM, farklı sektörlerde faaliyet gösteren işletmelerin ihtiyaçlarına yanıt verebilecek esnek yapısıyla öne çıkıyor. Modüler tasarımı ve entegrasyon seçenekleri sayesinde satıştan muhasebeye, müşteri ilişkilerinden iletişime kadar tüm süreçler şirketlerin iş modeline göre uyarlanabiliyor. Esnek fiyatlandırma modeliyle de işletmeler, ihtiyaçlarına uygun aylık veya yıllık ödeme seçeneklerinden yararlanabiliyor.

Burak Yağcıoğlu: “Karel CRM, dijital dönüşüm vizyonumuzun bir yansıması”

Karel İletişim Sistemleri Grup Başkanı Burak Yağcıoğlu, “Müşterilerimiz için başlattığımız dijitalleşme sürecindeki ilk büyük adımı, kurumlarda herhangi bir donanım ve yazılım kurulumu gerektirmeden internet üzerinden kullanılabilen bulut alt tabanlı iletişim çözümümüz Karel Connect ile atmıştık. Şimdi bu katkıyı, yerli teknoloji ile geliştirdiğimiz Karel CRM ile bir adım daha ileriye taşıyoruz; tüm iş süreçlerini yönetebilecekleri entegre ve kullanıcı dostu bir platform sunuyoruz” dedi.

“KOBİ’lere Uçtan Uca Dijital Çözüm Ekosistemi”

Türkiye ekonomisinin bel kemiği olan KOBİ’lerin dijitalleşme sürecine uzun süredir yön verdiklerini de aktaran Yağcıoğlu sözlerini şöyle sürdürdü: 

“İşletmelerin dijitalleşmesini hızlandırmak, en önemli hedeflerimiz arasında yer alıyor. Geliştirdiğimiz iletişim çözümleri, IP santraller, bulut tabanlı sistemler ve akıllı otomasyon ürünleri sayesinde, küçük ve orta ölçekli işletmelerin iş süreçlerini daha verimli hale getiriyor; hem yerel hem de küresel pazarlarda daha güçlü bir şekilde konumlanmalarına katkıda bulunuyoruz. 

Karel CRM de bu misyonumuzun en güncel ve somut örneği. Yeni ürünümüzle birlikte, santral ve bulut çözümlerimiz arasında uçtan uca entegrasyon sağlayarak, KOBİ’lerin dijital dönüşümünü 360 derece destekleyebilen, bütüncül bir ekosistem oluşturduk. Bu entegre yapı sayesinde Karel CRM, piyasadaki benzer çözümlerden net bir şekilde ayrışıyor. Önümüzdeki dönemde yeni modül ve entegrasyonlarla bu ekosistemi daha da genişleteceğiz.”

Karel CRM

Abone ol