Ana içeriğe atla
En

Keşke Tüm Çağrı Merkezi Operatörleri Evden Çalışsa...

İletişim Sistemleri

Call Center Operatör Evden21. yy iş yaşamında evden çalışma haftada bir gün sadece bir-öğleden sonra kısıtını hızla aştı. Pek çok çağrı merkezi yöneticisi de sezgileri ile çağrı merkezi ortamının aslında ev-tabanlı çalışma için oldukça uygun olduğunu görüyor ve bu konuda bir atılıma hazırlanıyor. Elbette böyle bir atılımı uygulamaya geçirmeden önce bunun faydalarını çok iyi irdelemek ve kararı bu çalışmadan sonra vermek gerekiyor. Bu yazımızda kısaca bu faydalardan bahsetmeye çalıştık.

Yetenek havuzunu genişletmek. Çağrı merkezlerinin en önemli problemi nitelikli iş gücü bulmak Evden çalışan uzak operatörler ile ihtiyacınız olan yüksek nitelikli personel bulmak için coğrafi sınırların ötesine ulaşabiliyorsunuz. Üstelik bu benzersiz fayda sadece operatörün evindeki masanın üstüne bir IP telefon ve bir bilgisayar koyarak sağlanıyor. internet bağlantısı da varsa her şey yolunda.

İş gücünü elde tutmak. Çalışanlarınız yani operatörler genellikle zor, problemli müşterilerle baş etmeye çalışıyor ve bunun sonucunda da stres düzeyleri sürekli yüksek. Bu durumun en önemli sonucu olan yüksek personel devir oranları işletmeler için önemli kayıplar ortaya çıkarıyor. Bir çağrı merkezinin maliyetinin yüzde ellisinden fazlası işçiliği. Yani yeni operatörler bulmak ve onları eğitmek zorunda olmak her zaman para ve zaman kaybı. Bir operatörü eğitmek ve işe alıştırmanın ortalama maliyeti sektöre bağlı değişse de yaklaşık 5000 ila 10000 TL arasında.  Sadete gelirsek uzaktan, evinden çalışan stres düzeyi düşük operatörler, yüksek müşteri memnuniyeti, yüksek iş tatmini ve cebinizde duran para demek :)

Tasarruf. Çağrı merkeziniz için işin yoğunlaştığı saatlere göre vardiyaları düzenlemenin ne kadar büyük bir sorun olduğunu gayet iyi biliyoruz. Doğru sayıda insanın, doğru zamanda sistemin başında çalışır durumda olması çok önemli. Üstelik çağrı yoğunluğun zamana ve duruma göre değiştiği gerçeği ise tüm planlamaları aksatan bir olgu. Evden çalışan, ailesi ve diğer sorumluluklarını ihmal etmek zorunda kalmayan operatörlerin vardiyalı ve belirli saatler arasında çalışmaya daha istekli olduğu aşikar. Üstelik bu şekilde sürekli artan ofis maliyetlerinden, servis ve yol maliyetlerinden, yemek maliyetlerinden de kurtulmuş olacaksınız.

Verimliliği de uzaktan izlemek.  Operatörleri evden çalışan çağrı merkezi yöneticilerinin muhtemel en büyük endişe kaynağı verimliliğin izlenebilirliğidir. Ancak mevcut çağrı merkezi çözümlerinin sahip oldukları yetenekler sayesinde operatörlerin çalıştığı noktadan bağımsız olarak verimliliğin takibi çok kolay. Karel IP Çağrı Merkezi’nin gerçek zamanlı izleme ve raporlama özellikleri ile operatör başına çağrıların/aramaların sayısını, ortalama süresini vb izleyebilir, mola durumlarını görebilir ve sizin belirlediğiniz performans hedeflerini ulaşıp ulaşmadıklarını kolaylıkla raporlayabilirsiniz.  

Karel IP Çağrı Merkezi Çözümleri işte tüm bu faydalara sahip olabilmeniz için tüm operatör ve yöneticilerinizin ister evden ister hareketli çalışmasını sağlayacak yetenekleri sizin hizmetinize sunuyor. Daha fazla bilgi için >

Diğer Bloglar