Tümleşik İletişim ve Alternatif Çalışma Seçenekleri

Buradasınız

tümleşik iletişim ve uzaktan çalışma
İş dünyasında teknolojik gelişmelere paralel olarak, iş yapış şekillerinde de değişiklikler yaşanıyor ve geleceğe dair tahminler yapılıyor.

Önümüzdeki dönemlerde büyümeye devam edeceğine dair görüş birliğine varılan önemli trendlerden biri esnek çalışma seçenekleri. Geçtiğimiz yıl boyunca, 3.7 milyondan fazla çalışan en azından part-time olarak evden çalıştı ve bu rakamın 2018 yılında iki katına çıkması bekleniyor. Esnek çalışma seçenekleri sunan şirketler; daha yüksek çalışan motivasyonu, bir ofis alanı oluşturmamanın yarattığı maliyet tasarrufu, daha yüksek müşteri memnuniyeti ve yeni çalışanlar işe alarak oluşturulan daha geniş yetenek havuzundan yararlanıyor. 

Şirketlerin, uzaktan işgücünün avantajlarından tamamen yararlanabilmesinin temel faktörlerinden biri de tümleşik iletişime sahibi olmaktır. Doğru bir iletişim sistemi, çalışanları birbirine bağlı ve üretken tutmak için gereken bütün araçları içerir. 

İşte alternatif çalışma seçeneklerini mümkün hale getiren tümleşik iletişim özellikleri ve teknolojilerinden bazıları;

1) İşbirliği
Alternatif çalışma seçenekleri için aşılması gereken önemli bir konu, lokasyon farklılıklarını ortadan kaldırarak proje üzerinde çalışan takımların işbirliği içerisinde çalışmasını sağlamaktır. Sesli konferans, ekran paylaşımı ve video aramaları gibi işbirliği araçları, çalışanların sanki fiziksel olarak beraberlermiş gibi iletişim sağlayabilmelerini mümkün kılar.

2) Anlık Mesajlaşma
Anlık mesajlaşma veya sohbet çok önemli iletişim araçları haline geldi. Yakın zamanda yapılan bir çalışmada, dünya genelinde 3.2 milyondan fazla anlık mesajlaşma hesabı olduğunu ve bu rakamın sadece birkaç yıllık süreçte iki katından fazla bir artışla bu seviyeye ulaştığını ortaya koydu. Anlık mesajlaşma, mail akışını büyük oranda azaltır ve kullanıcıların hızlı bir şekilde cevap almasını sağlar. Böylece uzaktan çalışan kullanıcıların ve takımların, fiziksel konumlarından bağımsız olarak iletişim kurmaları kolaylaşır.

3) Durum Bilgisi
Durum bilgisi, kullanıcıların diğer kullanıcılara ulaşılabilirliklerini veya statülerini değiştirerek kendilerinin ne yaptığından haberdar olmalarını sağlayan bir özelliktir. Yani kısaca o andaki ulaşılabilirliğini ve iletişime olan isteğini belirten bir göstergedir. Durum bilgisi oldukça temel bir veri aktarımı yöntemi ile çalışır. Kişinin kullandığı uç birimin ağ bağlantısı sayesinde durum bilgisini durum servisine iletir, durum servisi ise bu bilgiyi sisteme kayıtlı diğer kullanıcılara yayınlar. Örneğin durumunuz “Uygun, Uzakta, Rahatsız Etme” veya önceden hazırlanmış ve uyarlanabilir seçenekler dahilinde gözükebilir.

Durum bilgisi, yöneticilerin mevcut durumlara ulaşmalarını ve hem uzakta hem de ofisteki çalışanların ne yaptıklarına erişmesini sağlıyor, takımdaki herkesi takip etmesine yardımcı oluyor ve işin ilerlediği güvenini sağlıyor. 

4) Mobilite / Hareketlilik
Tümleşik iletişim sistemlerindeki mobil işlevsellik geçtiğimiz son yıllarda şaşırtıcı bir şekilde gelişti. Bir zamanlar sadece gelen aramaların yönlendirilebildiği cep telefonları artık daha işlevsel vasıflara sahip. Cep telefonlarına yönlendirme özelliği, artık ofisteki sabit telefondan yanıtlıyormuş gibi akıllı telefonunuzdan aynı iletişimi kurabilme yeteneği haline geldi. Arama kaydı, yönlendirme, anlık mesajlaşma ve benzeri yetenekler, uzaktan çalışanların ofisteki çalışanlarla aynı iletişim araçlarına sahip olmasını sağlayan standart özellikler olarak karşımıza çıkıyor. Karel Mobil gibi akıllı telefon uygulamaları da bu yeteneklerin kullanıcılar tarafından verimli olarak kullanılmasını sağlıyor.

5) Merkezi Yapı
Merkezi bir makineye bağlı telefon sistemleri, zamanında daha zorlu ve pahalı olan iletişim yönetimi ve uzaktan çalışanlara olanak tanıma özelliğini hem basit bir hale getirdi hem de maliyetini karşılanabilir bir seviyeye indirdi. Uzaktan çalışanların artık kurum sistemine bağlanmaları için herhangi bir donanım ile konfigürasyon yapmalarına gerek kalmadı. Basit bir internet bağlantısı ile dünyanın her yerinden IP telefon veya yazılım tabanlı telefonlar aracılığıyla çalışanları iletişime geçiriyor.  

Gördüğünüz gibi tümleşik iletişim araçları, uzaktan çalışanlarınızı kurumun geri kalanına bağlamak ve şirketinizin esnek çalışma seçeneklerinden avantaj sağlaması için gereken çözümün kritik bölümünü oluşturuyor.

Tümleşik iletişimin avantajları ve tüm özellikler için Karel IPG İletişim Platformunu inceleyebilirsiniz.
 
 
Bu yazıyı okuyanlar, bunları da okudu;
Kullanıcıların Tümleşik İletişim Sistemine Geçişi
Kurumsal Haberleşme için SIP ve PRI Arasındaki Farklar
DECT Nedir? IP DECT Sistemler Nerede Kullanılır?

Yazar: Ebru Yengin

BENZER YAZILAR

Yeni yorum ekle

Image CAPTCHA
Güvenlik amacıyla kontrol edilecektir

 Karel Teknoloji