BT Danışmanlarının Dikkat Etmesi Gereken 5 Nokta

Buradasınız

BT danışmanlık
Gerek yazılım gerekse donanım veya sistem tarafında şirketlere hizmet veriyorsanız, Bilişim Teknolojileri (BT) Danışmanı olarak dikkat etmeniz gereken bir çok nokta vardır. Bilişim teknolojileri hakkında teknik açıdan çok bilgili olabilirsiniz ya da danışmanlık konusunda deneyimli ve bilgi sahibi olabilirsiniz; ancak ikisini birleştirmek bazen gerçekten zordur. Bu yüzden bilişim dünyasının çeşitli konularında danışmanlık vermeyi düşünenler için en çok karşılaşılan durumları Teknoloji Danışmanı Erik Eckel'in önerilerinden 5 noktada özetlemek istedim.

1- Müşteriler her şeyi bilmenizi bekler
Müşterilerinizin, teknolojiyi sizin kadar anlamasını bekleyemezsiniz. Örneğin router ile switch arasındaki farklı veya IP Santral ile Tümleşik İletişim Uygulamaları arasındaki farkı bilmelerini beklememelisiniz. Bunun sonucunda sizden, kendileri için bir çalışma yaparken her şeyi bilmenizi ve konuya hakim olduğunuzu hissetmek isterler. Onların gözünde bir teknoloji uzmanı olduğunuzu hatırınızdan çıkarmamanız gerekir. Bütün bu beklentiler sizi yormamalı. Yapacağınız çalışmaların içeriği konusunda müşterilerin konumuna ve bu konulardaki yetkinliğine göre anlaşılır bir dil içerisinde neleri yapabileceğinizi ve gerektiğinde hangi konularda dış destek almanız gerektiğini en basit biçimde anlatmalısınız. Müşterilerin yetkinlik durumuna göre konuya teknik terimler kullanmaktan çekinmemelisiniz. Gerekli durumlarda benzetmeler yaparak konuyu açıklamayabilirsiniz.

2- Bazı insanlar asla mutlu olmazlar
Bazı insanlar bardağın boş tarafını görmeye odaklanmışlardır. Müşterileriniz arasında da bu yaklaşımda insanlar bulunması olası bir durumdur. Ne yaparsanız yapın emeğinizin tam karşılığını vermek istemeyebilecekleri gibi başarınızı da görmeyebileceklerdir. Projelerinize, gerçekleştirmek istediğiniz çalışmalara karşı ön yargılı davranarak ve bu işin mali kısmını da düşünerek tabiri uygun ise "Hem pastam dursun hem karnım doysun" mantığıyla hareket edebilirler.  Bu durumda işe başlamadan önce detaylı bütçe tahminleri sunup, neyi, ne zaman ve nasıl teslim edeceğinizi, karşılığında nasıl bir fatura ileteceğinizi detaylı ve yazılı olarak iletin. Projelerinizin gerçekleştirilmesi esnasında da ilgili birimlere raporlamalarda bulunarak hangi aşamada olduğunuz konusunda doyurucu bilgilendirmelerde bulunun.

3- Kötü olan akılda kalır
İnsanın genel bir davranış şekli olarak; birBT ÇALIŞANI şeyler kötü gittiğinde – ki bu noktada danışmanlık almaya daha eğilimliyizdir- önceden de kötü giden şeyleri hatırlamaya başlarız. BT danışmanlarına bazen, müşterileri çalışmalarından hiç memnun olmamış gibi gelir. Bu durum motivasyon kaybı yaratması sebebiyle çalışmaların da tam bir başarıya ulaşması konusunda bir engeldir. İnsan doğası iyi giden şeyleri hatırlamakta güçlük çeker.  Böyle durumlara hazırlıklı olmakla birlikte, işinize hakim olduğunuzu hissettirin, soğukkanlı olun ve kimseyi suçlayıcı şekilde bir davranış şekli içerisine girmeden her zaman sonuç odaklı davranın. Pozitif bakış açısıyla problemi giderme yollarına odaklanın.

4- Bazı teknoloji uzmanları iyi danışmanlık yapamaz
Bazı teknoloji uzmanları aynı anda sadece bir proje üzerinde çalışmayı tercih ederler, genelde belli konulara uzmanlaşıp bazı konularda mesai harcamaktan zevk almazlar. Eğer kendinizi böyle tanımlıyorsanız, her meslekte olduğu gibi yaptığınız iş ile kendinizi uyum içerisinde görmüyorsanız, diğer bir deyişle mutlu değilseniz BT danışmanı olmak size göre bir iş olmayabilir. Çünkü danışmanlık bir çok alanda zaman harcamanıza sebep olacak ve aynı anda birden çok iş/proje üzerinde çalışmanızı gerektirecektir. BT danışmanın teknik bilgi, becerisinin yanında ve bütün bunları müşteriye aktarma konusundaki başarısının dışında sosyal ve psikolojik olarak da motivasyonunu üst seviyede tutması gereklidir.  Mesleki başarı ile birlikte duygusal zekâ konusunun da çok önemli bir nokta olduğunu belirtmek gerekir. Kişinin bu alanda kendini geliştirecek sosyal faaliyetler içerisinde bulunması, dolayısıyla insanlarla en uygun şekilde iletişime geçebilme becerisini kazanması , kendisini yaptığı çalışmalar içerisinde tam bir başarı ortamına itecektir.

5- Takip etmek zorundasınız
Projenin tamamlanmış olması, bu proje içerisinde BT danışmanın işinin bittiği anlamına gelmemelidir. Müşteri hizmetleri ve servis devamlılığı hizmeti sunmak işin önemli bir parçasıdır. Kullanıcılar nasıl yapılacağını bilmedikleri fonksiyonların çalışmadığını düşünmeye meyillidirler. Zaman zaman müşterinizin sizi aramasını beklemeden onları ziyaret etmek veya en azında telefonda görüşmek, sorunlarını gidermek size duyulan güveni arttıracaktır. Bu şekilde bir davranış sergilemek mesleki ve ticari itibar açısından da elinizi güçlendirecek ve sonraki çalışmalarınızda önemli bir referans kaynağı olacaktır.

Bu Yazıyı Okuyanlar, Bunları da Okudu:
BT Çalışanlarına 6 Zaman Yönetimi Önerisi
Başarılı BT Kariyeri İçin Geliştirilmesi Gereken Sosyal Beceriler
Mutlu Bir İş Hayatı için Verimli Çalışmanın 9 Yolu

Yazar: Oktay Yılmaz

BENZER YAZILAR

Yeni yorum ekle

Image CAPTCHA
Güvenlik amacıyla kontrol edilecektir

 
 
IT Strateji Günü, İstanbul Teknoloji Etkinliği 2019