Ana içeriğe atla
En

WebRTC, İşletmeniz İçin Doğru Bir Seçim Mi?

İletişim Sistemleri

WebRTC işletmeler için uygun mu
WebRTC’nin avantaj ve kullanım alanlarına değinmeden önce dilerseniz daha önce yayınladığımız “WebRTC Nedir?” yazısını inceleyebilirsiniz.

VoIP hizmetleri için pazar büyümeye devam ediyor. Geçmiş dönemde Infonetics’e ait raporlara göre, VoIP ve Tümleşik İletişim pazarı 2018’e kadar 68 milyar dolardan 88 milyar dolara kadar büyüyecek. Son zamanlarda VoIP ve Tümleşik İletişim, harici bir uygulama ya da eklenti olmadan, gerçek zamanlı tarayıcıdan tarayıcıya iletişime olanak tanıyan World Wide Web Consortium tarafından tasarlanan açık kaynaklı bir API olan WebRTC’yi içerecek şekilde gelişiyor. Son küresel zirvede, 1,5 milyarın üzerinde WebRTC uyumlu tarayıcı ve bu tür uygulamalar üzerine inşa edilmiş 600’den fazla şirketin olduğu açıklığa kavuşmuştur.

WebRTC, bulut telefon fonksiyonlarının yollarını değiştiriyor. Bu açık kaynak API, şirketlere bir dizi avantaj sunuyor. İşletme sahiplerinin, iletişim ihtiyaçları için uygulamaların kullanılmaya başlanıp başlanmadığını bilmesi için birkaç yol bulunuyor. WebRTC, bu alanda çalışanlarla daha kolay bağlantı kurmak için yardımcı oluyor ve çalışanlar, iş yapmak amacıyla sahip oldukları cihazları getirdiklerinde kolayca çalışabiliyorlar. Hatta şirketlere de altyapı maliyetlerini azaltmaları için yardımcı olabiliyor.

Mobil Saha Bağlantısı
Bir WebRTC çözümünden yararlanmak; verimliliği ve iletişim kalitesini etkileyen, daha hareketli bir is gücü yönetimi oluşturabilir. Tümleşik İletişim çözümleriyle birlikte VoIP entegrasyonu, şirket içerisinde veri ve bilgi alımını kolaylaştırır. Saha çalışanları açısından, WebRTC desteklenen tarayıcılar ile mobil cihazlar arasında iletişim sağladığı için bu nokta daha etkili bir hale gelebiliyor.

Şirketinizin bir BYOD politikası var mı?
BYOD nedir? BYOD politikasıDisruptive Analysis’in son raporuna göre, 2019’a kadar 6 milyardan fazla cihaz, 3 milyardan fazla bireysel kullanıcı ile birlikte WebRTC uyumlu olacak. Bu durum, sizin yararınıza olabilir. Çünkü WebRTC arayüzü tek bir tip tarayıcı ya da cihazla sınırlı değildir. Şirketler, mevcut donanımı kullanan çalışanlarla (yeni cihaz alımına gerek kalmadan) daha kolay bağlantı kurabilir. BYOD politikasının uygulandığı bir şirkette, özellikle Tümleşik İletişim hizmetlerine entegre edilirse; telefon ve görüntülü arama servisi aracılığıyla veri paylaşımı ve iletişimi daha kolay gerçekleştirecektir.

Ekonomik Faydalar
Entegre WebRTC iletişim platformları; işletmeleri, düşük bütçelerle iletişimlerini daha da geliştirmeleri için teşvik etmektedir. Standartlaştırılmış ve açık kaynak faydalarından yararlanan WebRTC, hızlı uygulama gelişimini, web tabanlı çözümleri öğrenmek ve uygulamak için gerekli zamanın azaltılmasını destekler. Bu da uzun vadede, şirketlerin altyapı üzerinde daha az para harcadığı ve daha çok işletmelerin gereksinimlerine önem verdikleri anlamını taşır. Sabit hatlar, kurulum ekipmanı ve dakika dakika fiyatlanması bakımından masraflı ve zahmetli olabilir. Bir VoIP sistemi ve WebRTC için sahip olduğunuz cihaz gerekli olan tek donanımdır.

Web tabanlı iletişim için mesai harcayan işletmeler, sadece bazı maddi nedenlerle sabit hatlara bağlı olan işletmelere göre avantajlara sahiptir. WebRTC, şirketlerin çoklu iletişim kanallarının üzerinde bir bağlantının sürdürebilmesini sağlar. Tümleşik İletişim çözümleriyle bağlandığında uygulamalar, şüphesiz ki şirketlerin aradığı, düzene koyulmuş bir iş süreci ve optimize edilmiş bir verimlilik için yarar sağlamaktadır.

Bu yazıyı okuyanlar, bunları da okudu;
Bulut Bilişimde Doğru Seçim Özel Bulut mu? Kamusal Bulut mu?
Güvenlik Kamera Sistemi Seçerken Bilmemiz Gereken 7 Kriter
Call Center Sistem Özellikleri Nelerdir?

Diğer Bloglar