Tümleşik İletişim ile 7/24 Açığız

Buradasınız

Son zamanların dikkat çeken konularından tümleşik iletişim çözümleri(Unified Communications) BThaber dergisinin dosya konusu oldu. Karel Tümleşik İletişim Çözümleri Ürün Müdürü Hakan Hintoğlu'nun da söylemlerinin bulunduğu yazıdan bazı noktaları sizler için blogumuzda paylaşmak istedik.
 
TÜMLEŞİK İLETİŞİM İLE 7/24 AÇIĞIZ
Tümleşik İletişim SistemleriYapılan bazı araştırmalar günümüzde bir çalışanın günde ortalama 7 farklı iletişim aracından 51 çağrı veya mesaj aldığını ortaya koyuyor. Kurum çalışanlarının bu farklı kanallardan gelen birden çok çağrı ve mesajı doğru şekilde yönetme çabaları ise kurumların zaman ve verimlilik kaybı yaşamalarına neden oluyor. Hintoğlu konuşmasında: "işletmeler çalışanları, müşteri ve tedarikçileriyle bilgi paylaşımını daha verimli hale getirebilmek için baskı altındalar” diyerek bu sorunu ortaya koyuyor. “Tümleşik iletişim sayesinde çalışanlar en verimli yöntemle iletişimi kurabiliyor ve iş süreçlerini iyileştirebiliyor.” diyerek de rekabetçi kalabilmek için sorunların çözümünün anında sağlanması ve işbirliklerinin anında gerçekleşmesi gerekliliğine cevap olarak TİÇ'i sunuyor.

İnsanların birbirlerinden uzakta çalıştıkları dağınık yapıdaki organizasyonlarda çalışanları birbirine yaklaştıran ve verimliliklerini artıran çözümler sunan tümleşik iletişim, sürekli hareket halinde olunan işlerde çalışanlar için de her an aynı odadaymış gibi iletişim kurma olanağı sağlıyor. Eskiden sıkça yapılan seyahatlerin yarattığı maliyet ve zaman kaybını ortadan kaldırıyor. Sesli ve görüntülü konferans, anlık mesaj, tek numaradan ulaşılabilme, durum bilgisi gibi uygulamalar sayesinde karar alma sürecini daha kısa ve kolay kılıyor.

Hintoğlu’nun da belirttiğine göre tümleşik iletişim çözümleri sağladıkları ölçeklenebilirlik, verimlilik, kullanıcı deneyimi, yönetim kolaylığı, esneklik gibi ek faydalarla pazara hızla yayılıyor.  Zaman içinde haberleşme hizmetlerinin çoğunlukla bulut üzerinden sunulacağını öngörüyoruz. Bu durumda doğru tümleşik iletişim çözümünü seçmek önem kazanıyor. Karel TİÇ Ürün Müdürü Hakan Hintoğlu, yeni nesil santral çözümlerinin de donanımdan yavaş yavaş uzaklaşmaya başlayarak bulut mimarisi içerisinde yerini alacağını belirtiyor.
 
Gelecekte tümleşik iletişim çözümlerinin kurumsal ve bireysel kullanımı tek noktada birleştiren yeni çözümler sunacağını ifade eden Hintoğlu bazı önemli öngörülerini de paylaşıyor: “Üreticilere özel protokoller tamamen ortadan kalkacak ve tüm sektörde SIP, XMPP gibi endüstri standartları kullanılacak. Donanıma bağımlılık değişen ihtiyaçlara bağlı olarak tamamen ortadan kalkacak, çözümler tamamen standart veya sanal sunucular üzerinde koşar hale gelecek. Bulut çözümleri yaygınlaşacak, kullanıcılar kullandığın kadar öde, kiralama gibi sistemlerle ortak bir noktadan sistemlerini kullanır hale gelecekler. Tümleşik iletişim sistemleri kurumların diğer BT uygulamalarıyla bütünleşik çalışacaklar; örneğin CRM sisteminden müşteriyi arama veya anlık mesaj başlatmak gibi işlemler standart hale gelecek.”

Bu Yazıyı Okuyanlar, Bunları da Okudu:
Bir Tümleşik İletişim Uygulaması için Proje Aşamaları
Kullanıcılar için Tümleşik İletişim [Video]
Sanallaştırma ve Tümleşik İletişim

Yazar: Sertaç Erkan

BENZER YAZILAR

Yeni yorum ekle

Image CAPTCHA
Güvenlik amacıyla kontrol edilecektir