İşinizi Değiştirecek 5 Teknoloji Trendi

Buradasınız

işinizi geliştirecek önemli teknolojiler
İlk bakışta, yılda bir yapılan CES (Consumer Electronics Show), günlük iş aktiviteleri için biraz alakasız görünebilir. Fakat işin gerçeğinde, sergilenen teknolojilerin çoğu er ya da geç iş hayatına girmenin yolunu buluyor.

Bunun sebebi ise tüketicilere yönelik teknolojilerin, iş hayatındaki değişimlerde kendine yer bulmasıdır. Eğer kanıta ihtiyacınız varsa, akıllı telefonları ve tüketiciler tarafından işyeri ihtiyaçları arasına katılmalarını düşünebilirsiniz.

Eğer bu yıl CES 2017’de yapılan teknolojik duyuruları göz önünde bulundurursak, yöneticilerin değişim dolu bir yıl için ekiplerini hazırlamaları gerektiğini söyleyebiliriz. Yapay zeka, robotlar ve nesnelerin interneti bu yılın en önemli gösterilerini domine etti.

Gartner analisti Mark Hung TechTarget’a göre "Temel konu, her şey bağlantılı hale geliyor ve her şey akıllanıyor." Bahsettiğimiz bu konular, hala gelişen teknolojiler ve birlikte çalışma ya da bulut gibi çalışma alanı değişimleri ile birleştirilince, iş yapış biçimlerinin geleceğini değiştirecek. Aklımızda bunu bulundurarak, önümüzdeki dönemde görmezden gelinemeyecek kadar büyük olan bu 5 teknolojiye göz atalım;

1) Yapay Zeka ve Sesli Asistanlar
2017 tanıtımlarında en çok konuşulan ürünler robotlar ve yapay zekaydı. Örneğin, Mayfield Robotics’in Kuri evcil robotu, bir refakatçi ve kişisel asistan olmak için tasarlanmış. Etkileşimli tasarımı, makine öğrenimi ve mobiliteyi kullanarak, oyunlar oynayabiliyor, evdeki sıcaklığı ayarlayabiliyor ve koltuktaki köpeğinizi kovalayabiliyor.

Gösterilerin önemli yıldızlarından biri de, düzinelerce şirketin onunla uyumlu cihazlar piyasaya sürdüğü Amazon’un ses asistanı Alexa idi. Örneğin sesli asistan, tüketicilerin ses komutu kullanarak buzdolabi içindekileri incelerken, aynı zamanda yiyecek sipariş etmesini mümkün hale getiren buzdolaplarında bulunuyor. Ne kadar da havalı değil mi!

Şüphesiz ki, işletmeler müşteri deneyimlerini kolaylaştırmak ve geliştirmek için çalıştıkça, Alexa gibi ses kontrollü yapay zeka teknolojileri, hizmetleri yeni seviyelere yükseltecek.
 
2) Internet of Things (Nesnelerin İnterneti)
Sensör, yazılım ve teknolojideki ilerleme, nesnelerin internetine daha fazla objenin bağlanmasını sağlayarak yeni hizmetlerin ortaya çıkma potansiyelini büyük ölçüde artıracaktır.

Yaygın bağlanabilirlik, işletmelere insanların nasıl yaşadığı hakkında daha fazla veri sağlayacak, böylece bireysel ihtiyaçlara göre ayarlanmış ürün ve müşteri hizmetleri tasarlamak için kullanılabilecek değerli bilgiler sağlayacaktır. Bunun daha ötesinde, insanların haberleri bile olmadan akıllı ev ve ofisler, müşterilerin ihtiyaçlarını öngören kullanıcı verileri aktarabilirler. Veriler, yeni müşteri deneyimleri tasarlamak ve iletişim merkezinin çapraz satış ve satış sonrası fırsatlarla daha fazla gelir elde etme yeteneğini arttırmak için kullanılabileceğinden, bu neredeyse kesin bir şekilde iletişim merkezlerinin çalışma biçimini değiştirecektir.
 
3) Nakliyat ve Teslimat
Amazon aynı gün içerisinde sevkiyat gibi unsurlarla alışverişi kolaylaştırırken, diğer firmalar müşteri deneyimini geliştirmek için yollar arayacak. Müşterileri siparişin durumu hakkında haberdar etmek ve paket hırsızlığını aza indirgemek amacıyla iletişimi entegre ettiğinden dolayı otomasyon, uzun süredir e-ticaret için sevkiyat sürecini geliştiriyor. Örneğin perakendeciler, müşterilere siparişleri kapılarına geldiği zaman bir mesaj yollayabilirler.
 
4) Chat Bot’ların Entegrasyonu
Önümüzdeki yıllarda daha fazla firmanın robotik işlemli makineleşmeyi piyasaya sürmesini bekleyin. Chat bot’lar; makineler, ürünler ve web hizmetleriyle alışveriş deneyimini geliştirmek, soruları yanıtlamak ve problemleri çözmek için bütünleştirilebilir. Bu müşteri iletişimini hızlandırır, kişiselleştirir ve daha etkili hale getirir.
 
5) İşbirliği Araçları
Firmalardaki serbest çalışan ile evden çalışan sayısı arttığından ve işlerini yeni yerel pazarlara sunduğundan, iş gücü 2017 sonrasında da değişmeye devam edecek. Video konferanslar gibi işbirliği araçları, dağılmış bir iş gücünü idare etmek için temel haline gelecek.

Üzerinde durduğumuz yeni teknolojiler, iletişim kurma ve işbirliği yapma şekillerimizi değiştirme potansiyeline sahipler. Ama belki de en heyecan verici olanı yeni iş modelleri yaratma ve daha güçlü müşteri deneyimleri oluşturma fırsatlarıdır. Bu sebeple, eğer bu teknolojiler önümüzdeki yılların planları içinde değil ise, mutlaka ajandanıza alın.
 
Bu yazıyı okuyanlar, bunları da okudu;
KOBİ’ler Neden Büyük Kurumlar Gibi Davranmalılar?
VR Teknolojisi Hangi Sektörlerde Kullanılabilir?
En Dikkat Çekici TED Teknoloji Videoları

Yazar: Ebru Yengin

BENZER YAZILAR

Yeni yorum ekle

Image CAPTCHA
Güvenlik amacıyla kontrol edilecektir

 Karel Teknoloji